Auta terenowe

Ford stawia na 4×4 i inwestyjue w SUV-y

Koncern Forda prognozuje wzrost sprzedaży samochodów z napędem na obie osie. Dlatego też w nowej ofercie na europejskie rynki pojawi się więcej modeli z inteligentnym napędem AWD.

Ford sprzeda w Europie więcej aut 4×4

Tendncje sprzedażowe wyraźnie widać w ofercie Forda. Jeszcze w 2012 roku w Europie można było kupić tylko trzy modele z napędem AWD i 4WD. W 2016 roku oferta powiększy się o osiem spośród 17 aut z systemami wspomagającymi jazdę w terenie. W nadchodzącym roku Ford Motor Co. zamierza sprzedać 139 tys. samochodów z napędem na cztery koła. W stosunku do 2014 roku ta liczba jest większa o 120 proc. W całej branży motoryzacyjnej stosunek sprzedaży modeli typu SUV do pozostałych aut osobowych ma wzrosnąć z 20 proc. do 27 proc. w 2020 roku.

Osobówki, SUV-y i pickupy

Ford zamierza wyposażyć w inteligentne napędy AWD lub 4WD połowę oferowanych w Europie modeli samochodów. Nowoczesne systemy napędu 4×4, czyli Ford Performance All-Wheel-Drive zapewniają rozdział mocy silnika pomiędzy przednią i tylną oś. Tylny mechanizm różnicowy rozdziela dodatkowo moment obrotowy pomiędzy oba koła, co zapewnia lepszą dynamikę i przyczepność jazdy podczas pokonywania zakrętów. Taki napąd dostanie np. Ford RS z jednostką o mocy 350 KM.

Ford przystosowuje do europejskich standardów trzeciego SUV-a: Forda Edge. Podobnie jak Kuga nowy model ma w wyposażeniu napęd AWD, który w czasie krótszym niż mrugniecie okiem jest w stanie zapewnić rozdział momentu obrotowego w stosunku 50/50 na obie osie, jeśli wymagają tego warunki. Duży SUV Edge ma być dostępny w Europie w dwóch wersjach: z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCi (180 KM) z sześciobiegową manualną skrzynią biegów albo z bi-turbo 2.0 TDCi (210 KM) z sześciobiegową automatyczną przekładnią PowerShift.

W inteligentny system AWD jest wyposażony także dostawczy Ford Transit. W modelu Forda Rangera zamotowano elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego oraz sterowanie rozdziałem mocy na tył lub obie osie za pomocą pokrętła. Dodanie drugiej osi będzie możliwe także przy dużych prędkościach.

Previous post

Gdzie legalnie umieścić tablicę rejestracyjną?

Next post

Bezkonkurencyjny Jeep Renegade. Najlepszy w 2016 roku

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *