Imprezy

Nieustająca przygoda, czyli rajd dla amatorów

rajd logoDziś piszemy o największej gratce dla amatorskich fanów off roadu. Rajd nieustający, bo tak nazywa się impreza, to całoroczna rywalizacja na wyznaczonych trasach. No, prawie całoroczna, bo między 31 grudnia – oficjalnym końcem rajdu a 10 stycznia – początkiem następnego, jest całe 10 dni.

Wiele dróg, jeden zwycięzca

Wziąć udział w rajdzie może każdy, kto umie prowadzić terenówkę a w duszy gra mu zew przygody. Zwycięży ten, kto pokona najwięcej tras z Przewodników Off-Road. Istotna jest tylko ilość – nie liczy się tempo jazdy, termin ani kolejność pokonywania tras.

W trwającej edycji 2014 zaplanowanych jest 50 tras jednodniowych oraz 15 tras wyprawowych. Trasy jednodniowe rozmieszczone są w Polsce i osiągają łączną długość ponad 3,5 tys. km, natomiast trasy wyprawowe w Polsce są tylko dwie – reszta rozrzucona jest po całej Europie. Ich łączna długość przekracza 9 tys. km.

Off-road w obiektywie

Każdy z uczestników musi udokumentować fakt pokonania przez siebie trasy. W tym celu wypełnia kwestionariusz złożony z 15 pytań na jej temat oraz fotografuje swój samochód we wskazanych wcześniej miejscach. A skoro zdjęcia i tak robić trzeba, to czemu nie zorganizować konkursu fotograficznego? Tym sposobem zdjęcia są jeszcze piękniejsze i frajdy też jest więcej. W ubiegłorocznej edycji zwyciężyła fotografia pani Beaty Jakubowskiej pt. Pomocnicy.

Pomocnicy

Widać, że rajd jest pełen wyzwań…

Dzień z nawigacją

Ciekawostką jest, iż organizatorzy postanowili wprowadzić dodatki GPS do przewodników jednodniowych. Teraz obok klasycznych map i road-booków dostępne są kompletne zestawy plików do nawigacji GPS. Organizatorzy przygotowali nawet ofertę na niedrogie i sprawdzone urządzenia do nawigacji oraz szkolenie, tak aby wyrównać szanse wszystkich zawodników.
Na zachętę zobaczcie film dokumentujący przejazd jedną z najtrudniejszych tras, znajdującą się w okolicach Wołynia pod Warszawą.

 

Previous post

Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Next post

Suzuki Jimny, czyli off road w wersji mini

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *