Auta terenowe

Toyota Tacoma TRD Pro naszpikowana technologią do jazdy 4×4

Nowy pickup Toyoty został zaprezentowany podczas salonu Chicago Auto Show. Model Tacomy TRD Pro naszpikowano zaawansowaną technologią, która sprawia, że samochód poradzi sobie w najtrudniejszym terenie.

Samochód powstał na bazie modelu Tacoma TRD Off-Road 4×4 Double Cab Short Bed. Za modyfikacje odpowiada oficjalny tuner japońskiego producenta, czyli firma TRD (Toyota Racing Development). Firma tuningowa wyposażyła pickupa we wszystko co potrzebne do jazdy po bezdrożach i w ekstremalnym terenie, a nawet nieco więcej.

Tacomę TRD Pro zasila jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,5 l i 24 zaworach. Samochód wyposażono w 6-biegową skrzynię manualną lub w wersji z automatyczną przekładnią. W wersji z automatem pickup radzi sobie w ekstremalnie trudnym terenie dzięki systemowi Toyota Multi-terrain Select, który zapewnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół.

Specjalne osiągi w terenie gwarantuje układ przeniesienia napędu, który pozwala na rozłączanie napędu wszystkich kół. Tak działa system 4WDemand współpracujący z elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą, mechanizmami różnicowymi o ograniczonym poślizgu (Auto LSD) i blokadami tylnego mechanizmu różnicowego.

Jazdę w ekstremalnie trudnym terenie, np. podczas ostrych zjazdów, ułatwia system Crawl Control, który elektronicznie steruje przepustnicą i hamulcami, dzięki czemu pojazd nie stoczy się w dół i zachowuje kontrolę trakcji. Do ruszania na wzniesieniach służy system Hill Start Assist Control.

W wersji z manualna przekładnia znajduje się dodatkowy system Active Traction Control (A-TRAC). To rozwiązanie steruje toczeniem się poszczególnych kół poprzez 4-kanałowy układ ABS.

Model wyposażono także w zawieszenie terenowe pracujące na 2,5-calowych amortyzatorach FOX i terenowych resorach. Na koła założono felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 16 cali oraz opony terenowe Goodyear Wrangler All-Terrain wzmocnione kevlarem.

Dodatkowe wyposażenie również nie odbiega od wyraźnie offroadowego charakteru tego pojazdu. Wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala umieszczony w kabinie pokazuje zużycie paliwa, przebieg i temperaturę, ale także inklinometr i przechyłomierz. Na przedniej szybie umieszczono uchwyt pod kamerkę Go Pro do rejestrowania jazdy w ekstremalnych warunkach offroad.

Previous post

Nissan zaskoczył zimę i dał napęd na cztery gąsienice

Next post

Korres P4 All Terrain - połączenie Porsche z Jeepem Wranglerem

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *