Auta terenowe

UAZ Patriot – radziecka legenda w wersji premium

Historia samochodów marki UAZ sięga czasów II wojny światowej, kiedy to w fabryce w mieście Uljanowsk powstawały wojskowe pojazdy ciężarowe. Kilka lat po wojnie oferta UAZ-ów powiększyła się o samochody terenowe, które również trafiały na wyposażenie wojska. Obecnie tamte produkcje z dzisiejszymi Patriotami dzieli przepaść.

Nowy UAZ Patriot to samochód, który z wyglądu przypomina nowoczesnego SUV-a, ale tak naprawdę jest rasową terenówką. Skromna, ale za to płynna linia nadwozia zdecydowanie odświeża wygląd starego dobrego UAZ-a. Patriotowi daleko od radzieckiej toporności. Wewnątrz również postawiono na ascetyczny design. To jednak nie przeszkadza, jeśli weźmie się pod uwagę, że samochód jest przeznaczony do jazdy w ekstremalnie trudnym terenie.

Świadczą o tym bezkonkurencyjne parametry. Nowy model UAZ-a ma 4,8 m długości i 2 m wysokości. Nadwozie opiera się na sztywnej, mocnej ramie. Patriot jest dostępny w wersji pick-up oraz cargo do zabudowy. Ogromne wrażenie robi wysokie zawieszenie. Prześwit w wersji podstawowej wynosi 21 cm, głębokość brodzenia – 65 cm. Ze względu na krótkie nawisy z przodu i z tyłu kąt natarcia wynosi 37 stopni, a zejścia 31 stopni. Producent oferuje również model z militarnym zawieszeniem i podrasowanymi mostami. W tej wersji lift zwiększa się do 30 cm, głębokość brodzenia do 80 cm, natomiast kąt natarcia to aż 44 stopnie.

Pod maską UAZ-a Patriota znajduje się spalinowa jednostka o pojemności 2,7 l. Moc tego silnika wynosi 128 KM, a moment obrotowy jest równy 210 Nm. Wskazówka prędkościomierza może wychylić się maksymalnie na pole 150 km/h. Patriot jak na rosyjski samochód lubi popić. Średnie zużycie paliwa wynosi 11,5 l / 100 km. Samochód jest dostępny również w wersji z dieslem o pojemności 2,2 l. Wtedy jego moc spada do 114 KM, ale za to zwiększa się moment obrotowy, który wynosi 270 Nm.

UAZ Patriot kosztuje już od 92 tys. zł w wersji bez dodatkowego wyposażenia. Przyzwoite dodatki takie jak światła przeciwmgłowe, czujniki parkowania, podgrzewane fotele, klimatyzacja, radio i aluminiowe felgi w rozmiarze 16” pojawiają się w cenie 98 tys. zł. Za najdroższy model Limited trzeba zapłacić 103 tys. zł, ale wtedy mamy do dyspozycji pełne wyposażenie z ekranem dotykowym, kamerą cofania i nowoczesnym systemem multimedialnym.

Previous post

Jeep Grand Cherokee z dopracowanym napędem 4x4

Next post

Nowiuteńki Defender z 1948 roku

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *