Honda Africa Twin Rally – nowa turystyczna terenówka
Dla fanów motocyklowej przygody na bezdrożach obecna oferta producentów to ponury żart. Jeśli jednak szukacie mocnej, turystycznej off-roadówki, Honda przygotowała coś specjalnie dla was – Honda Africa Twin Rally.
Honda czerpała z właściwych wzorców, postanowiła więc wskrzesić stary, dobry model Africa. Wskrzeszona wersja legendy waży ledwie 208 kg. Kiedy porówna się to z konkurencją, okazuje się, że motor Hondy jest o prawie 50 kilogramów lżejszy. Jest on przy tym nieco słabszy (98 KM), niż BMW R 1200 GS (około 30 KM więcej) czy Ducati Multistrada 1200 Enduro (prawie 70 KM więcej!). Na szczęście różnica ta w terenie jest prawie niezauważalna. Tu bowiem liczą się również inne parametry. Nowa Honda Africa Twin Rally wyróżnia się przede wszystkim niższą masą, dużym prześwitem i niżej osadzonym siodłem.
Nowa propozycja Hondy wygląda na pierwszy rzut oka bardzo solidnie. Zdecydowanie bardziej niż standardowa wersja Africa Twin. No ale dopisek Rally zobowiązuje. Ma on przywodzić na myśl motocykle rajdowe. Aby przypominał je nie tylko z nazwy wyposażono go w terenowe opony z kostką, nowy przód z wysoko ulokowanym błotnikiem, lampami LED, nową osłoną miski oraz wydechu.
Dużo było o właściwościach terenowych, przez co można odnieść wrażenie, że Africa Twin Rally to motocykl spartański. Nic z tych rzeczy. Jego komputer może połączyć się z naszym smartfonem. Dzięki temu możliwe jest np. pobranie i wgranie różnych map silnika.
Niestety efekt zachwytu psuje nieco cena. Według danych producenta na rynku europejskim Honda Africa Twin Rally ma kosztować około 21,490 euro, a wersja DCT 22,640 euro.
No Comment