Hybryda na wakacyjny wypad za miasto i na rajd crosscountry
Japoński koncern motoryzacyjny przerabia swój model SUV-a z napędem hybrydowym. Modernizacji dokonano w seryjnie produkowanym Mitsubishi Outlander PHEV, ale elektryczny samochód doczekał się także wersji rajdowej.
W lipcu Mitsubishi PHEV po liftingu będzie miało swoją premierę w Japonii, a pod koniec roku samochód w odświeżonej wersji będzie dostępny także na innych rynkach motoryzacyjnych. Stylistyka nie odbiega znacząco od pierwotnej wersji dodano więcej chromowanych elementów oraz zmieniono wygląd tylnych świateł, wprowadzono także dwie wersje lakieru: Quartz Brown Metallic oraz Ruby Black Pearl. Natomiast w kabinie zwróci uwagę większa konsola centralna, nowe siedzenia z elektryczną regulacją fotela kierowcy oraz podgrzewana kierownica. Inżynierowie ze stajni Mitsubishi popracowali nad zawieszeniem i układem kierowniczym zwiększając komfort jazdy. Próbowano także wycisnąć więcej z mocy silnika elektrycznego ulepszając go o 8%, co przekłada się na dodatkowe 600 metrów zasięgu na alternatywnym napędzie. Nowy PHEV pojedzie na 18-calowych, dwukolorowych felgach ze stopu metali lekkich.
Ciekawostką jest natomiast zaprezentowanie rajdowej wersji Mitsubishi Outlander PHEV. Rajdowa hybryda weźmie udział w rajdzie terenowym Baja Portalegre 500. Tu modyfikacje były zdecydowane bardziej zaawansowane. Samochód zyskał bardziej sportowy i drapieżny design. Poprawek wymagały także poszczególne układy jezdne, m.in. zawieszenie: zwiększono prześwit i skok zawieszenia. Silniki elektryczne i spalinowy, a także system sterowania i rozdziału mocy zostały przebudowane, by osiągnąć moc, która sprawi, że pojazd będzie konkurencyjny dla innych samochodów rajdowych. Outlandera wyposażono w zestaw opon terenowych. Praktycznie wszyscy członkowie zespołu, który weźmie udział w rajdzie crosscountry to pracownicy, inżynierowie i mechanicy zatrudnieni w koncernie japońskiego producenta samochodów.
No Comment