Land Cruiser 79 Double Cab GXL wygrywa prestiżowy 4×4 of the Year w Australii
Wyobrażając sobie Australię, widzimy zwykle bezkresne pustkowia. I chyba nie jesteśmy daleko od prawdy, bo Australijczycy bardzo cenią sobie samochody terenowe. Konkursy na najlepszy pojazd tego typu nie przebiegają tam bez echa, a werdyktom możemy wierzyć. W tym roku australijski magazyn 4×4 po długich testach na tamtejszych bezdrożach przyznał tytuł 2017 4×4 of the Year Toyocie Land Cruiser 79 Double Cab GXL.
Przyznać trzeba, że rywalizujące samochody przetrzepano całkiem porządnie. Oprócz testów na poligonie Rob Emmins’ 4×4 Training and Proving Ground, który położony jest w pobliżu Melbourne, auta przeciorano również przez górzyste tereny stanu Wiktoria, którego Melbourne jest stolicą. Te pojazdy, którym udało się zakwalifikować do ścisłego finału oddano w ręce ośmiu sędziów, którzy z niejednego pieca chleb jedli. Ich zadaniem było ocenienie terenówek pod względem takich cech jak: wartość w stosunku do ceny, nowe rozwiązania i funkcje, jakość projektu i wykonania, praktyczność w warunkach australijskich (w tym dostępność dodatkowych akcesoriów) oraz dzielność terenowa i funkcjonalność.
Kogo pokonała Toyota Land Cruiser 79 Double Cab GXL? Wśród finalistów znalazły się takie pojazdy jak: Mitsubishi Pajero Sport, Mercedes-Benz G300, Volkswagen Amarok V6, Holden Colorado, Holden Trailblazer (Holden to australijska marka General Motors) oraz pierwszy w historii chiński kandydat do głównej nagrody, Haval H9. Dobrze znane u nas są trzy pierwsze modele, ale możemy być pewni, że pozostałe nie odstawały zanadto, a więc towarzystwo było doborowe.
Zwycięzca, Toyota Land Cruiser 79 Double Cab GXL to pięcioosobowy pick-up z napędem na cztery koła. Samochód ten wyposażono w 4,5-litrowy, wysokoprężny silnik V8 z turbodoładowaniem, który jest w stanie wykrzesać z siebie moc 205 KM i maksymalny moment obrotowy 430 Nm. Wszystko to przy współpracy z pięciostopniową, manualną przekładnią.
No Comment