Mercedes klasy E All-Terrain 4×4. Off-roadowa KOMBInacja
Czy połączenie terenówki z kombi może ujrzeć światło dzienne? Teoretycznie nie ma to sensu, ale w praktyce okazuje się, że TAK! Taką kombinację przedstawił ostatnio Mercedes. Jak się okazuje, nie tylko efektownie ona wygląda, ale swoimi możliwościami może także zawstydzić wiele “zwykłych” samochodów 4×4. Poznajcie Mercedesa E All-Terrain 4×4²!
Pomysłodawcą auta jego i projektantem zarazem jest inżynier niemieckiej marki, Jurgen Eberle. Panu Jurgenowi najwyraźniej nie przypadł do gustu fakt, iż jego dotychczasowy samochód radził sobie na nieutwardzonej drodze w stopniu co najmniej niezadowalającym. Postanowił więc stworzyć auto, które w tym obszarze będzie potrafiło znacznie więcej. Mercedes klasy E All-Terrain 4×4² rzeczywiście robi wrażenie – i to zarówno pod względem niespotykanego wyglądu, jak wyjątkowej specyfikacji technicznej.
Zaczyna się naprawdę nieźle: prześwit auta wynosi aż 420 mm, a to ze względu na wykorzystanie specjalnych osi portalowych, znanych m.in. z Unimoga. Nie znamy jeszcze dokładnie większości pozostałych wartości, ale producent obiecuje imponujące kąty natarcia, zejścia i rampowy. Wiemy natomiast co nieco na temat głębokości brodzenia (500 mm!) oraz średnicy terenowych opon (31 cm). Wymagający kierowcy nie zawiodą się także tym, co znajdą pod maską. Mercedes E All-Terrain dostępny jest obecnie w dwóch wersjach silnika: 220d (2.0 i 194 KM) oraz 350d (3.0 i 258 KM). W nowej odmianie Mercedesa, czyli 4×4², działać będzie 3,5-litrowa V-szóstka z turbodoładowaniem o mocy 333 KM.
Mimo że niemiecki producent nie planował stworzenia takiej maszyny, spotkała się ona z dość sporym zainteresowaniem ze strony potencjalnych odbiorców. Nie jest więc wykluczone, że Mercedes zdecyduje się na krótkoseryjną produkcję tego modelu.
No Comment