Pomyśl o korozji już teraz i zabezpiecz auto na lata
Ostatnie, co kojarzy się z wysoką temperaturą i suszą, to korozja. Kto w takie upały myśli o wilgoci i rdzy, która zżera naszą terenówkę. Otóż panujące obecnie warunki są idealne do wykonania zabezpieczenia antykorozyjnego.
Samochody terenowe są narażone na rdzę w większym stopniu niż osobówki. Wynika to z konstrukcji tych pojazdów, która zawiera więcej stalowych elementów (osłony podwozia, rama itd.). Kolejną przyczyną powstawania rdzy jest agresywne środowisko, w którym poruszają się auta 4×4. Błoto, woda, wilgotne tereny, a do tego częste uszkodzenia lakieru i zarysowania – to wszystko sprawia, że ogniska rdzy mogą pojawić się znacznie szybciej i szybciej będą się rozwijać. Dlatego przynajmniej co pięć lat należy odwiedzić serwis, by wykonać zabezpieczenia antykorozyjne.
Jak wygląda wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego?
Na początku samochód należy rozebrać z osłon, zaślepek, a nawet błotników, nadkoli i zderzaków. Następnie samochód należy umyć dokładnie myjką pod ciśnieniem, co pozwoli pozbyć się resztek błota. Dalej widoczne ogniska rdzy należy usunąć szczotką drucianą bądź szlifierką. Oczyszczone elementy warto przetrzeć rozpuszczalnikiem, a następnie pokryć środkiem chemicznym wiążącym resztki rdzy. W dalszej kolejności podwozie pokrywa się lakierem podkładowym, a po jego wyschnięciu czarnym lakierem. Ostatnia warstwa to gumowa powłoka ochronna, która zabezpieczy auto przed rdzą. Osobno zabezpiecza się profile zamknięte, które są narażone na rdzę, ale często pomijane ze względu na trudny dostęp. Warsztaty są wyposażone w specjalne pistolety pneumatyczne z lancą, którą nanoszoną olejny środek odrdzewiający we wszystkie możliwe otwory. Wymaga to demontażu zaślepek, klamek, tapicerki czy w ostateczności wywiercenie dodatkowych otworów.
Jak przygotować samochód przed wizytą
Przed wjechaniem do serwisu pewne czynności możemy wykonać samodzielnie. Samochód należy dokładnie umyć, najlepiej pod ciśnieniem, co pozwoli usunąć luźną rdzę. Należy zwracać uwagę właśnie na podwozie i trudno dostępne miejsca, gdzie zalegają kilogramy piasku i suchego błota. Następnie auto należy dokładnie osuszyć. Dlatego też najlepsza pogoda na wykonanie takich prac, to suche i upalne lato, kiedy proces schnięcia (także lakierów i innych środków) będzie przebiegał szybciej. Wszystkie produkty, których używa się do zabezpieczeń antykorozyjnych wymagają minimalnej wilgotności powietrza.
Wykonanie takich powłok ochronnych zabezpieczy nasze auto w 100% na co najmniej dwa lata.
No Comment