Skoda liderem napędu 4×4 w samochodach osobowych
Od niedawna, napęd na cztery koła stosuje się, oprócz terenówek, także w autach osobowych. Producenci odkryli, że napęd na obie osie przydaje się nie tylko podczas weekendowych eskapad. Może być on równie potrzebny w mieście. Niesłabnąca popularność Skody, wraz ze zwiększającą się wciąż liczbą modeli z napędem 4×4, tylko potwierdza to założenie.
Miejski napęd 4×4
Napęd na dwie osie może okazać się zbawienny choćby wtedy, kiedy trzeba wyjechać z zaśnieżonego parkingu lub przemieszczać się po mokrej nawierzchni. Zapewnia on kierowcy większe bezpieczeństwo jazdy – po co więc ograniczać je tylko do off-rodowych wycieczek?
Kierowcy kupują Skodę
Marką, posiadającą największe doświadczenie w produkcji aut z napędem 4×4 w Europie, jest właśnie Skoda. Od 1999 roku oferowała je ona w modelach Octavia. Później do tej grupy dołączyły także Superb oraz Yeti. Skody z napędem na cztery koła najwyraźniej przypadły do gustu użytkownikom – w Europie co piąty model tej marki wyposażony jest w ten mechanizm, a w Szwajcarii oraz Norwegii, Skody z napędem na obie osie stanowią aż połowę sprzedawanych modeli.
Innowacja ukryta w sprzęgle
Tym, co wyróżnia Skodę na tle innych modeli z napędem 4×4 jest także zastosowanie nowoczesnego sprzęgła Haldex piątej generacji. To właśnie ono jest podczas jazdy odpowiedzialne za przełączanie trybu napędu z jednej osi (który włączony jest w „normalnych” warunkach) na dwie osie. Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że odbywa się to bez udziału kierowcy – system „sam” decyduje, za pomocą czujników przyspieszenia, kiedy należy włączyć napęd na drugą oś. Kierowca nie dość, że nie musi nic robić, to jeszcze w ogóle nie czuje, że nastąpiła jakaś zmiana. Taki sposób działania zapewnia samochodowi stałą płynność ruchu, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
No Comment