Toyota Hilux nowej generacji: następca mistrzów
Podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie zaprezentowano kolejną, ósmą już odsłonę Toyoty Hilux. Nowa odsłona legendarnego samochodu, od lat startującego w Rajdach Dakar kontynuuje terenowy charakter tej serii pickupów.
Nowa Toyota Hilux jest znacznie większa i mocniejsza od poprzedniej generacji. Pick-up jest dłuższy o 75 mm, szerszy o 20 mm, ale za to niższy o aż 45 mm. Obecne wymiary auta to 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Obszerność samochodu podkreśla solidnie zaprojektowany przód z szeroką linią grilla i świateł zachodzących na boki. Reflektory wyposażono w pas 12 białych świateł LED do jazdy dziennej.
Paka terenówki również została przeprojektowana, by przyjąć większy ładunek. Bagażnik jest szerszy o nieco ponad 100 mm, burta ma silniejsze zawiasy i nowe wsporniki z blachy stalowej. Pickup jest dostępny w wersji Single Cab, czteromiejscowym Extra Cab oraz z nadwoziem Double Cab na pięć osób. Podwozie natomiast zostało wzmocnione ramą podłużnicową.
Dużą zmianą jest zupełnie nowy silnik D-4D Global Diesel o pojemności 2,4 l. Czterocylindrowa jednostka (16 zaworów) generuje moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. W wersji z napędem 4×4 można wybrać automatyczną przekładnię. Nowy silnik jest 0 9 proc. wydajniejszy od poprzedniego. Toyota Hilux spala 7,1 l/ 100 km przy emisji CO2 na poziomie 187 g/km.
Samochód został wyposażony w nowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 17 lub 18 cali.
No Comment